Fråga där jag skiljer mig från IOGT-NTO

Det finns en fråga där jag skiljer mig från IOGT-NTOs program väldigt mycket och det är frågan om fria sprutor.

Jag tycker det är en självklarhet att vi borde erbjuda fria sprutor till narkomaner, ja hela denna hysterin att det är svårt få tag i sprutor för att
kunna använda annat till exempel rengöring av mekanik gör mig beklämd.

Min fasta övertygelse är att kondomer kommer inte få någon ha sex, men de kommer skydda vid sex och likaså är sprutor ett skydd som inte kommer skapa fler missbrukare men kan ge skydd mot sjukdomar.

Läs gärna OneWayCommunications far som skrev om HIV bland missbrukare 1986.

2 kommentarer

Filed under Uncategorized

2 responses to “Fråga där jag skiljer mig från IOGT-NTO

  1. Stranger

    Nu har ju inte Iogt tagit ställning i den frågan så vitt jag vet

Kommentera

