Blanka blads A-Ö

A is for age:
Fysisk 36, mental 3.

B is for booze of choice:
Jag är en tråkig moraltant (och oskuld! kom igen någon dag måste ni tro på mig!) som heller knullar än dricker champange och suger kuk istället för att halsa whiskey. Nykterist av etiska skäl.

C is for career:
Inte om jag kan undvika det, det räcker gott om jag får lön. Mitt problem är snarare omvänt, jag brukar anses duktig och ”ska ges en chans avancera”.

D is for your dad’s name:
Samma som han haft sen jag föddes, pappa.

E is for essential items to bring to a party:
Ett glatt humör

F is for favourite song at the moment:
Jag väger mellan skriva ”tystnaden” då jag sällan kan få tag i den då Niva spelar musik ständigt eller en sång som är viktig för Klumpe och mig men den känns för privat för att nämna. Vårt liv är så öppet ändå. Fast om jag slår på musikspelaren själv har det senaste gångerna blivit Point of No return från Phantom of the Opera.

G is for favourite game:
Flirta, just nu återhållsamt. Slutet med Vännen brände mig så det är mest mina partners och A som får se mig spela med ögonen just nu.

H is for home town:
Jag trivs i alla mina städer. Det är spännande försöka göra en ny stad till mina hemkvarter.

I is for instruments you play:
Misshandlade en blockflöjt några år

J is for jam or jelly you like:
Vinbärssylt

K is for kids: None

L is for living arrangements:
Jag har ett hem där mina saker finns och där jag bor med Niva och jag räknar Norrhem som mitt hem när jag är hos Klumpe och där har jag kläder och några böcker.

M is for mother’s name:
Mom

N is for name of your crush:
Jacob, Niva och Pasi/Klumpesnusk

O is for overnight hospital stays:
Ingen, jag har vakat på sjukhus dock aldrig över en hel natt.

P is for phobias:
Sprutor och myror. Det senare inte optimalt för någon som vill sova ute i naturen.

Q is for quotes you like:
Jag har flertal så välja ett är svårt. Just nu är det ”When jealousy rears uo, it indicates something inside of you is afraid. It’s an alarm, nothing less and nothing more. Treat it as such.” som kommer till medvetande, men det är för att jag funderar över om jag kan få ihop ett inlägg om svartsjuka och poly.

R is for relationship that lasted the longest:
Snart 10 år med Jacob. Nästa årsdag att fira är min och Nivas 7 års och sen är det Klumpes och min 2 års. Längsta avslutade är 6 år med Rama som jag hade en monogam relation med.

S is for sartorial style (klädstil):
Personligt och bekvämt. Jag har upptäckt att jag klär mig olika beroende på om jag är med Niva (bekväma friluftskläder) eller med Klumpesnusk (oftare kjolar).

T is for time you wake up:
Kl 6 och det vardag som helg.

U is for underwear:
Svarta bekväma. Jag älskar ha sidenunderställ, det är en kink i sig självt.

V is for vegetables you love:
Många, kan dock säga en jag avskyr… ärtor, små gröna jävla ärtor.

W is for weekend plans:
Fortsätta bara bara. Och i det få disken och tvätten gjord samt rensa svamp och koka krusbärssylt.

X is for x-rays you’ve had:
Höft, handled och tänder.

Y is for yummy food you make:
Just nu görs det sylter av olika slag, hör hösten till.

Z is for zodiac sign:
Vädur, Drake

Å är åt dem du vill skicka listan vidare till:
Ingen, var och en får finna sin egen tidsfördrivning

Ä är för älsklingstrend:
att må bättre är en bra trend

Ö är för en önskan just nu:
Att någon skulle headhunta mig till ett nytt jobb för söka jobb är något av det mest nervpåfrestande jag vet. (snabblärd kontorsalltiallo)

Lämna en kommentar

Filed under Uncategorized

Kommentera

