Reflektion

Skriva tillsammans med Pasi går bra. Det knarrar och skaver mer mellan oss i delandet av blogg, men det funkar. Trots det. Och roligt är det.

Jag märker dock att det jag inte vill ska hända händer, av sig självt på grund av livet. Det blir lite mer av parblogg! Det kliar i mig att skriva inlägg med stora bokstäver som skriker ”vi är inte ett par”… fast det skulle ju inte vara sant. Vi är ett par och vi älskar varandra och vi delar en blogg. Och så har vi andra relationer.

Det är bara det att de andra antingen flyter på bra eller inte alls. Antingen inget att säga eller för mycket att säga. Inget av det hamnar i bloggen. Och skriva den här uppdateringen på Klumpesnusk känns ju rätt poänglös där så få har kunskap om relationerna utöver Klumpe för… ah, cirkeln sluts… det ser ut som vi är ett par som driver en blogg tillsammans, en parblogg.

Så lite uppdatering. För mig själv. Och ja, om det är några av mina ”egna” läsare kvar.

Jacob – relationen flyter på. Det finns liksom inte så mycket att säga om den. Någonsin. Det finns massor av historik att hämta ur den för skrivande och jag hoppas vi finns kvar länge så att jag kan skriva om 10-15-20 års jubileum. I övrigt. Den finns.

Niva – vi mår inte bra av att ses så lite och kort som vi gör pga jobb och mina resor norrut, men vi får det att fungera. På något sätt trots allt. Och allt har under våren varit lite mer än jag hade önskat. Men ändå, livet fortskrider. Sexet är inte så mycket att skriva om, när det händer är det skönt. Vi borde ta mer tid till det, precis som vi borde lägga mer tid på uteliv och städning och … ja just det jobbet, och speciellt skiftgången, tar tid.

Pasi – ja, borde jag hoppa vidare, inte skriva så mycket för att ja, som sagt, det skrivs så mycket därborta på det där andra stället. Vi fungerar också. Vi ses tätare men saknaden är alltid stor ändå. Det är med Pasi jag utforskar sex, därav att det blir om våra möten jag skriver.

H (tidigare benämnd Vännen) – jag har inte orkat skriva om H. Det är för mycket och tomt. Om jag skrev skulle det handla om tomma ord, tomma ord är svårt få ner i skrift.

A – jag uppskattar A, det känns bra i mig när vi ses, många intressanta samtal och han har sagt att han vill ses oftare för att det passar in i hans liv som det ser ut nu. Jag skulle kunna få in honom mer i mitt liv, men jag sluter mig och stänger honom ute. En följdverkan efter H. Tror jag. Eller kanske bara orkar jag inte lägga ner tid på ytterligare en relation som är kontinuerlig? Jag vet inte.

A säger att han är cool med att jag är som jag är och att vi samtalar numera istället för sexar. Jag måste bara komma fram till om jag är cool med att han är som han är (välanpassad, hel i kanterna, normal). Lagom till det kommer hans sabbat vara över och vi kommer inte ha tid att ses.

3 kommentarer

Filed under Relationer, Uncategorized

3 responses to “Reflektion

  1. skugga

    Åh! Nu läste jag bara de första raderna innan jag rusade till kommentarsfältet men jag måste säga att jag absolut inte upplever Klumpesnusk.se som en parblogg! Verkligen inte!

  2. Knullkontakt

    Nä, håller med ovan talare.. inte alls en parblogg ju.

Kommentera

