Lyxfynd i budgetklass: Lovemoiselle Noemi

Blanka smyger in ett lyxfynd i budgetklass bland sexbloggarnas dyra leksaker:

Efter att ha läst Sheilas på Klumpesnusk recension av Soraya bestämde jag mig för att unna mig en Isla vid tillfälle. Som vanligt kunde jag inte låta bli att ”få ned frakten” genom att beställa flera saker på en gång. Så utöver Isla blev det en leksak för Vännen och två andra stavar samt kondomer och rengöringsmedel. Miljövänligt och bra. Tanken var att Pasi skulle portionera ut leksakerna så att jag inte använde alla på en gång, vilket han gjorde – under en kväll. Eller okej, jag snodde åt mig paketet och morrade när han försökte ta ifrån mig mina nya fina saker: Mine, mine, my own.

Att jag valde Intimera är för att Klumpesnusk-rabatten hägrade denna gång också och den motiverade större köp då det är en procentsats. Jag är en sån sucker för rabatter även om jag är lite kritisk till hur min reklamation hanterades för ett år. Tur för Intimera att jag inte skrev blogg då för nu tänker jag bara skriva snälla saker. Det minsta jag kan göra är att smöra för att det ska finnas rabatter kvar. Jag kommer ju behöva (åh dessa livsnödvändiga ting) sexleksaker!. (Den som vill ha rabatten får gå in på Klumpesnusk)

Jag uppskattar leksaker och brukar beställa några gånger per år. Så om någon undrar över den eviga fråga på nätet, nej jag är inte sponsrad. Blir det oärliga recensioner om någon annan stått för kalaset? Det känns som det varierar stort. En del verkar visserligen leverera rätt usla recensioner och jag vet inte om det ger några direkta ökningar av försäljningen.

Jag ska direkt slå fast att i dagsläget är LELOs produkter min måttstock på bra leksaker. Av de jag fingrat på och använt har alla varit genomsyrade av genomtänkt kvalitet och lyx. Från förpackning in till manualen så bli inte förvånad att allt kommer jämföras med exempelvis Siri.

Lovemoiselle Noemi

På flera av bloggarna jag följer har det recenserats dyra (bra!) produkter under senaste tid, desto roligare att få smyga in ett billigt tips. På sidan för erbjudande på Intimera, just nu kallad vinterrean, fann jag Lovemoiselle Noemi (399 kr), en hård stav i keramik. Tyvärr verkar den inte finnas i sortiment (just nu?). Det finns dock en liknande produkt Lovemoiselle Aveline för 499 kr.

Jag blev glatt överraskad över att en stav i den prisklassen andas kvalitét. Min erfarenhet är annars att man med sexleksaker får vad man betalar för. Inte för att det avgör hur upphetsande leksaken är, men utseende, känsla och hållbarhet brukar påverkas. Lovemoiselle Noemis förpackning såg lite tilltufsad ut, kanske fick jag sista exet från lagerhyllan, men ger ett positivt intryck med ett utseende som närmare sig LELOs. Smakfullt i svart med den blomma som Lovemoiselle verkar ha som sitt varumärke i silver och genom ett fönster syns staven med dess tryck. Tygpåsen som följer med är fusksammet, funktionell men inte särskilt glädjefylld.

Staven däremot. Jag gillar snygga saker och den här är tilltalande. Den känns slätt i handen och, då den är ihålig, lätt. Det känns lite ovant att hålla i detta hårda material efter flertal silikonstavar. I jämförelse med den glasstav jag fick returnera så gillar jag bättre känslan av keramik även om det inte slår känslan av en metallstav jag kände på för några år sen. Pasi höll med mig om att den är tilltalande, Niva påpekade att han tyckte det inte var ett acceptabelt tryck. Då den förra är leksaksintresserad och den andra yrkesskadad så tycker jag vi bortser från Niva.

När jag lägger den mellan brösten blir jag överraskad av hur kylig och len den känns mot huden. Upplevelsen ger en ilande förväntansfull upphetsning. Den ska enligt manualen gå att kyla i frysen och värma i handen. Jag var rädd när jag beställde att den skulle kännas skör, men jag upplever den som rejäl. Den är skön att använda, den kalla sensationen får slidmusklerna att dra ihop sig kring den och den blir snabbt uppvärmd av kroppstemperaturen. Det är spännande hur delar av den värms av min kropp, andra av Pasis hand medan andra delar fortsätter vara kyliga, vilket känns när den rör sig in och ut. En kort stund ute i luften och det blir en kall sensation igen. Det som kännas mindre behagligt för mig är att det är lätt att stöta till lite hårt och nå livmodertappen. Dess glatta ytan känns behaglig, även om det är ovant ha något så oflexibelt inuti vid orgasm. Återigen ett litet minus att jag snabbt vill dra den ur mig då botten på slidan klämmer åt om toppen.

Pasi och jag förvånas över hur bra den ligger kvar av sig själv även med rörelser och jag njuter av hur jag kan dra den uppåt och nedåt någon centimeter med hjälp av slidmusklerna. Jag som inte varit övertjust i geishakulor har hittat mitt workout verktyg.

Den är enkel att rengöra och känns fräsch efteråt.

Fakta enligt tillverkaren Lovemoiselle:

Gorgeous, gently undulating body makes Noemie an ideal all-round toy for experimenting and discovering sublime pleasures like you have never experienced before.
Dimensions Length 210mm Diameter 35mm

Sammanfattning: Detta är en annorlunda typ av kvalitétsleksak till ett överkomligt pris. Jag som älskar röra vid material får mitt lystmäte och kunna träna slidmuskelaturen är en bonus. Det är ett stort plus att den är miljövänlig, rätt omhändertagen kommer keramiken inte försämras och även om den ska kasseras är materialet inte svårt miljösortera. På minussidan är dess hårdhet. Den erbjuder inte så mycket variation som en vibrator med 7 läge gör, men den känns rejäl och skön! En funktionsprodukt som gör sitt jobb.

1 kommentar

Filed under Recension

One response to “Lyxfynd i budgetklass: Lovemoiselle Noemi

  1. Pingback: Blankas leksakslåda « Klumpesnusk

Kommentera

